Laatste dagje

5 november 2022 - Kathmandu, Nepal

Vanochtend hebben we eerst de tassen ingepakt. Daarna zijn we voor de laatste keer gaan ontbijten op het dakterras van het hotel met uitzicht over Kathmandu.

Uitzicht Kathmandu

Vervolgens zijn we met een fietstaxi naar Durbar square gegaan.

Fietskar in Thamel

Gisteren hadden we iets leuks gezien om nog te kopen, maar helaas was de winkel dicht. Daarna zijn we gaan (ver)dwalen door het centrum van Kathmandu. Van een smal straatje naar een druk straatje en dan weer een straatje met een tempel. Deze straatjes gaan nog lang niet vervelen.

Durbur squareDurbur squareThamel kathmanduBoeddhistische tempel Kathmandu

Na een tijdje hebben we koffie gedronken bij een restaurant met een terras op het dak met uitzicht op de tempels van Durbur square.

Koffie met uitzicht op Durbur squareDurbur square

Daarna zijn we via allerlei straatjes teruggelopen naar de wijk Thamel. Hier hebben we nog lekker Nepalees gegeten.

Boeddhistische tempelStoffenmarktBoeddhistische tempelLunch @Kathmandu

Vervolgens zijn we terug naar het hotel gegaan om onze spullen te pakken. En we hebben nog even lekker in de tuin van het hotel in de zon gezeten.

Avalon house KathmanduRond 16.00 uur worden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan. We hebben genoten van onze laatste dag hier. Morgen komt er nog een reisblog over de vlucht en onze hoogtepunten van deze reis.

1. Elly Hofsté:
    5 november 2022
    Goede reis terug!! Het was leuk om je zo te volgen!.
  2. Jan Lokkers:
    7 november 2022
    Beste Paulien en Hartger,
    Was vermakelijk om deel te mogen aan jullie vakantie.
    Dank jullie wel.