Terug in Kathmandu

3 november 2022 - Kathmandu, Nepal

Na 3 weken door Nepal gereden te hebben en super veel mooie dingen gezien te hebben was het vandaag weer tijd om terug te gaan naar Kathmandu. Maar eerst stond er nog een ontbijtje op de planning en vanaf het terras konden we nog een keer van de olifanten genieten. Het uitzicht op deze mooie dieren en mooie bloemen gaat gewoon niet vervelen.

Bloemen bij safari resort

Daarna was het tijd om te gaan. Er stond een rit van 163km op de planning. We zeiden tegen elkaar laten we er gewoon vanuit gaan dat we voor het avondeten in Kathmandu zijn en alles wat eerder is, is mooi meegenomen. Maar aan het begin van de route bleek het wegdek best goed te zijn. De vaart zat er zelfs voor Nepalese begrippen best lekker in. We hadden al ruim 60km afgelegd in 1.5 uur. Dat is voor hier een mooie tijd.

RivierTussenstop langs de rivier met koffie en Lassie.

Maar we wisten van de heenweg dat het ergste stuk nog moest komen. Net voor Kathmandu ligt er een berg en daarvoor wat heuvels en daar is het wegdek zeer slecht. Op een gegeven moment moesten we nog maar 20km. In Nederlands zou je zeggen we zijn er bijna, maar hier is dat gewoon nog minimaal een uur rijden.

Mooie vrachtwagensTussenstopMooie vrachtwagen kunstWegen

Ook al hadden we de route al een keer gereden het blijft leuk om lekker naar buiten te staren tijdens de autorit. Na 6 uur rijden kwamen we aan in Kathmandu. Toch eerder dan verwacht. Nadat we onze spullen op de kamer gelegd hadden zijn we de wijk Thamel ingelopen. Hier zijn we langs een bakker gegaan voor de lunch. Daarna zijn we naar de Garden of Dreams gelopen. Een soort park midden in de stad. Veel mensen komen hier om even tot rust te komen van alle hectiek in de stad Kathmandu. Er was een mooie vijver en allerlei bloemen. Ook lag er nog een hele grote mandala van het Tihar festival.

Garden of dreamsTempel

Daarna zijn we door de straatjes van Thamel gelopen en hebben we in souvenirs winkeltjes gekeken. Om 17.00 uur moesten we terug zijn in het hotel want we kregen onze tickets voor de activiteit die morgen op de planning staat. Hiervoor worden we morgen om 5.15 uur opgehaald. We hebben er super veel zin in, gezonde spanning en morgen zullen we de foto's laten zien. Daarna hebben we op de kamer even met thuis gebeld. Vervolgens zijn we terug naar Thamel geweest om te gaan eten. We hebben op een klein binnenplein gegeten. Voor het eerst heb ik Thukpa gegeten. Dit is een Tibetaans gerecht. Het lijkt op een soort soep met noodels en groente.

Thukpa

Het was best lekker, maar de Nepalese Dhal bat vind ik lekkerder. Daarna zijn er terug naar het hotel gegaan. We gaan op tijd slapen. Morgen staat de wekker lekker vroeg.