Bergen wauw 😍

18 oktober 2022 - Nagarkot, Nepal

We begonnen de dag met een half Nepalees ontbijt en half Europees. We kregen toast met jam en fruit maar ook iets van curry met een pannenkoekje. Bijzondere combinatie maar we hebben het geprobeerd.

Ontbijt homestay Panauti

Daarna kreeg ik henna op m'n hand. 1 van de dochters van de gastvrouw is daar erg goed in.

Henna homestay Panauti

Intussen was de chauffeur er ook. Nadat we nog een bloemenkrans en een stip op ons voorhoofd kregen zijn we vertrokken.

Homestay PanautiHomestay Panauti

Onderweg hebben we de gids opgehaald die de komende 2 dagen met ons gaat lopen. Via spannende bergweggetjes zonder asfalt met mooie uitzichten kwamen we in Nagarkot aan. Hier kregen we als welkom koffie en thee. Nadat we de spullen op onze kamer hebben gezet zijn we naar de View Tower van Nagarkot gelopen. Deze ligt op 2190m. Onderweg zagen we koeien en een aap. Na een wandeling van ruim een uur kwamen we bij de toren. We hadden prachtig uitzicht op het Annapurna gebergte en de bergen van Langtang. De view toren bleek een simpele ijzeren toren te zijn maar we zijn toch even naar boven gegaan.

View tower NagarkotView tower NagarkotUitzicht bergen NagarkotUitzicht bergen NagarkotWandeling Nagarkot

Daarna zijn we rustig terug gewandeld. Onderweg hebben we bij een restaurant wat gedronken terwijl we prachtig uitzicht hadden over de vallei van Kathmandu.

Lunch NagarkotLunch Nagarkot

Deze wandeling van 11 km was een goede voorbereiding op de trekking van morgen. Terug bij het hotel zijn we op het dakterras gaan zitten met uitzicht over de bergen. Toen de zon begon te zakken werden de bergtoppen roze. Het uitzicht op de bergen is zo mooi, eigenlijk niet te omschrijven en op foto's ziet er het er toch heel anders uit dan in het echt. Een hele bijzondere ervaring.

Uitzicht NagarkotUitzicht NagarkotUitzicht NagarkotSunrise Nagarkot

Zodra de zon ondergaat daalt de temperatuur ook gelijk. Daarom zijn we lekker op onze kamer gaan zitten. We hebben gebakken rijst en noodels bij het hotel besteld en op de kamer gegeten. Nu nog even relaxen en lezen voordat we morgen aan onze tweedaagse trekking beginnen.

1. Lauren:
    18 oktober 2022
    Leuk de henna en de bloemenkrans haha. Je kan ze verzamelen als medailles 😝
    Jullie hebben al zoveel gedaan! Nu kan je je wandelschoenen echt gaan testen, haha
  2. P. Ter Smitte:
    18 oktober 2022
    Paulien jij probeert alles. Weet je nog, in Spanje al die kleine vlechtjes, nu weer henna.
    Ben benieuwd hoe lang dat blijft zitten.
    Succes met de lange tocht. Zal zeker de moeite waard zijn.
  3. Madelief:
    Leuk om te lezen.
    Succes met de wandeltocht, Geniet ook !