Trekking dag 1

19 oktober 2022 - Chisapani, Nepal

Vanochtend stond de wekker eerder dan normaal. Om 6 uur komt de zon hier op boven de Himalaya. Dit mochten we natuurlijk niet missen. Samen met de andere hotelgasten stonden we op het dakterras. Het was een beetje bewolkt maar we hebben de zon toch gezien. Zo mooi hoe de zon achter de bergen vandaan komt en daarna op de toppen schijnt.

Sunrise NagarkotSunrise Nagarkot

Vervolgens was het tijd voor ontbijt. Om 8 uur stonden we dan klaar om te beginnen aan onze trekking. De gids had verteld dat het ong 17/18 km lopen was naar Chisapani waar we zouden overnachten voor we morgen verder lopen. We begonnen in de bossen met een stukje bergafwaarts. Vervolgens liepen we door wat kleine dorpjes met uitzichten op de bergen, rijstvelden en een theeplantage.

Schoolbus

Na een korte pauze bleken we al op 11km te zitten. Het tempo zat er lekker in en we dachten al op 2/3 te zitten. De gids zei wel dat het nog 3 uur lopen was wat we niet helemaal begrepen. Maar daarna ging de weg opeens omhoog en was het toch best een pittig stukje.

TrekkingTrekkingTrekking

Na een stukje zijn we bij een theehuis gestopt voor de lunch. Terwijl we genoten van een bord rijst met uitzicht op de vallei konden we even bijkomen. Daarna ging de weg weer omhoog. Onderweg zag je dat de weg soms aangetast was door de regenval van afgelopen periode.

Modderstromen

Na een tijdje kwamen we in het Shivapura Nagarjun National Parc.

Trekking

De omgeving begon steeds meer op een jungle te lijken, maar inmiddels zaten we ook al op 17km en we zagen nog niets wat leek op een dorpje. Ondertussen waren we met onze gids aan het praten over dieren in de jungle. Ik zie graag wilde dieren in de natuur, maar er is 1 dier die ik liever niet tegenkom. Ik durfde de vraag niet echt te stellen of dat dier hier leeft want ik wilde het antwoord eigenlijk niet weten. Dus besloot m'n vader het gewoon te vragen en ja hoor er leven hier kleine slangen in de jungle. Top, deze wandeling kon niet beter, hij duurde langer dan verwacht en er leven slangen. Iets harder stampend liep ik toch maar door tot de gids opeens stopte en naar voren wees. En ja hoor daar kroop een slang (oké slangetje van 50cm ong.). Gelukkig was de slang niet zo blij met ons bezoek en koos hij snel voor een route door de bosjes. Er zouden ook apen leven, daarom heb ik de rest van de wandeling vooral naar de bomen gekeken, maar helaas. Toen we de 20km zagen op ons telefoon begonnen we ons wel af te vragen hoever het nog was en voelden we onze benen. Maar na een korte pauze liepen we toch weer in een lekker tempo door. En daar eindelijk na 25km zagen we ons hotel.

TrekkingTrekking

Hier zijn we gelijk op het terras gaan zitten met thee en uitzicht op de vallei. Eindelijk kunnen onze benen even rusten.

Bijkomen trekking dag 1Trekking dag 1

Trekking dag 2

Ondertussen begon de temperatuur aardig te dalen hierboven op de berg van 2215m. Ik hoopte op te warmen met een warme douche maar die was helaas niet zo warm. Als het op 2215m al zo koud is als nu willen we niet weten hoe koud het is bij Everest Base Camp. We hebben alle kleren die we voor deze trekking mee hebben aangedaan. Na wat relaxen zijn we gaan eten. Gelukkig warmde het eten ons op. We slapen nu in een trekking hotel en dat is wel wat anders dan normaal. Zo zijn er geen handdoeken en toiletpapier. Het toiletpapier moet je kopen. Handdoeken hebben we gelukkig meegenomen in onze dag-rugzak. Na een kopje thee zijn we naar de kamer gegaan.

1. P. Ter Smitte:
    20 oktober 2022
    Het was dus echt afzien. Zware tocht en uitkijken voor slangen.
    Maar de moeite waard, als ik al die mooie foto's zie.
    En wat zullen jullie slank worden.
  2. Lauren:
    20 oktober 2022
    Lekker gewandeld! Hoe lopen de schoenen? Oh my 😱 slangen… die hoef ik ook niet hoor 🤣
    Het ziet er wel weer heel indrukwekkend uit!
  3. Elly Hofsté:
    20 oktober 2022
    Hoi Paulien, ik heb een paar foto's aan de kinderen laten zien. Ze vonden het erg leuk en natuurlijk hebben ze een paar vragen: Waarom staat er een gezicht op de tempel geverfd (dag 2 denk ik)? Waarom lopen de apen los? Waarom geven ze bloemenslingers weg? Hoe kunnen ze dat henna zo mooi op je hand maken?
    Veel plezier nog in Nepal!!
  4. Paulien Eikelhof:
    Hoi,
    Wat leuk!
    Het gezicht op de tempel zijn de ogen van Boeddha die alles ziet. Je ziet ze aan alle kanten van de toren want hij kijkt alle kanten op.
    De apen wonen hier in de natuur zoals wij eenden in de natuur hebben.
    Bloemen staan voor vrijgevigheid en ze geven het als welkom.
    Het meisje heeft al heel vaak henna gedaan en ze gebruikte een foto van internet als voorbeeld. Maar het is inderdaad heel knap hoe de het gedaan heeft.
    Groetjes aan de klas!