Wauw😍

31 oktober 2022 - Sauraha, Nepal

Nadat we in het hotel ontbeten hadden was het tijd voor weer een lange autorit. We begonnen met een mooi vlak stuk via een asfaltweg. Maar na een uur veranderde het wegdek weer in een berg stenen, hobbels en kuilen. We reden dit keer wel wat meer langs dorpjes dus er was genoeg te zien. Na een paar uur reden we langs een vrij nieuwe tempel genaamd CG Shashwatdham. Deze zag er vanaf de weg erg mooi uit dus besloten we even te stoppen en te kijken. Het was een hele nieuwe tempel en had een licht roze kleur. Inmiddels hebben we al heel wat tempels gezien maar deze was toch weer anders.

TempelTempel onderwegTempel onderwegTempel onderwegTempel onderwegTempel onderweg

Na deze break gingen we weer verder via de hobbelige weg. Volgens Hartger mag ik voortaan op de boot niet meer klagen over de golven. Als ik deze wegen aan kan moet dat ook lukken. Tegen de middag kwamen we na een rit van ong. 6 uur aan bij Sapana Village Lodge. Deze lodge ligt vlakbij het Chitwan national park. We werden ontvangen op het terras met een bloemetje en een fruitsap. Zodra we gingen zitten zagen we de olifanten al lopen.

Sapana Village LodgeSapana Village LodgeSapana Village LodgeOlifant

Hier bij de lodge hebben ze 3 olifanten opgevangen die geen goed leven hadden. Deze leven nu in het natuurgebied met rivier voor de lodge. Vanaf het terras kan je zien hoe ze in het gras grazen of uit de rivier drinken. Dit was zo'n gaaf moment en de hele hobbelige rit waren we gelijk vergeten. We hebben geluncht met uitzicht op de olifanten. Daarna zijn we naar het dorp gelopen. Onderweg kwamen we langs een plek waar mensen een ritje op de rug van een olifant kunnen maken. Daar staan we niet echt achter en dat wordt ook niet aangeboden vanuit ons verblijf. Die hebben juist dit soort olifanten opgevangen. Daarna kwamen we bij de rivier die tussen het dorp en Chitwan national park ligt. Hier zagen we een paar krokodillen. Daar hebben we gelijk een paar foto's van gemaakt.

KrokodilSunset

Daarnaast zagen we ook mensen uit de jungle komen die met een bootje weer naar het dorp werden gebracht. Dat gaan wij morgen ook doen. We zijn zo benieuwd wat we allemaal gaan zien. Ondertussen ging de zon ook onder en dat zag er weer prachtig uit.

Sunset SaurahaSauraha

Daarna zijn we met een riksja terug naar ons resort gegaan. Hier vertelde de eigenaar van het resort hoe hij dit allemaal heeft opgebouwd en hoe hij de community hier helpt en ondersteunt. Dit was een erg interessant verhaal.

Sapana Village Lodge

Daarna hebben we lekker gegeten op het terras.

Diner Safari Resort

Vervolgens zijn we teruggegaan naar onze kamer. We gaan op tijd naar bed want morgen moeten we vroeg opstaan voor ons avontuur in de jungle van Chitwan.